همتراز کاشی متوسط – Medium Tile Leveling

کاشی ها معمولاً پوشش های نازک ، مربع یا مستطیلی یا اشکال دیگر هندسی هستند که از مواد سایش سختی مانند خاک رس پخته ، سنگ یا حتی شیشه ساخته می شوند. آنها عمدتا در یک سطح در جای خود ثابت می شوند تا سقف ها ، کف ها ، دیوار ها ، لبه ها یا سایر اشیاء مانند میز ها را بپوشانند.

کاشی‌ ها اغلب برای پوشش ‌های دیوار و کف استفاده می‌شوند دارای اشکال مربعی ساده تا اشکال پیچیده هستند. کاشی ها اغلب از خاک رس ساخته می شوند که در کوره پخته شده و برای مصارف داخلی لعاب دار می شوند ولی برای برخی مصارف دیگر بدون لعاب نیز استفاده می شوند. نوع دیگری از کاشی ها وجود دارد به اسم سنگ مصنوعی که معمولاً از سنگ های مرمر ، اونیکس ، گرانیت یا تخته سنگ در ساخت آنها استفاده می گردد. برای نصب کاشی ها از وسایلی به اسم همتراز کاشی استفاده می شود که در ادامه به توضیحات مربوط به این کالا می پردازیم.

چرا باید از تراز کننده کاشی و سرامیک استفاده کنیم؟

سیستم همتراز کاشی ، یک ابزار بسیار رایج و مرسوم در نصب سرامیک و سنگ است که برای تسطیح و جلوگیری از ایجاد لبه ی زائد در هنگام نصب کاشی طراحی شده است. کاشی تراز به قفل شدن کاشی ها کمک می‌کنند و این اطمینان را به ما می‌دهند که سرامیک ها پس از اتمام نصب و بندکشی همسطح می مانند و پس از خشک شدن چسب کاشی ، سطحی صاف و یکنواخت به ما تحویل می دهد.

سیستم همتراز کاشی به ما کمک می کند تا سرامیکی که بالاتر از سطح مجاور قرار می گیرد پایین بیاید تا زمانی که با سرامیک مجاور همسطح شود. یک سیستم هم تراز کننده کامل از دو یا سه جزء اصلی تشکیل شده است : کلیپس یا پایه ، گوه یا پل و انبر همتراز کاشی

این اجزا برای کمک به جلوگیری از حرکت و لرزش کاشی ها حین سرامیک کاری استفاده می شوند تا سطحی صاف عاری از برجستگی و لبه ی زائد برای شما ایجاد کند. پس از خشک شدن چسب کاشی می توان برای جدا نمودن همتراز کاشی از سطح سرامیک ، به سادگی با استفاده از چکش لاستیکی با ضربه ای آرام از بغل به کلیپس ، آن را جدا کنید. دقت کنید که جهت ضربه به کلیپس ها در همان جهت بند کاشی ( خط دوغاب ) باشد تا به راحتی و بدون دردسر این قطعات شکسته شوند و هیچ قسمتی از کلیپس ، داخل بند سرامیک باقی نماند.

به خاطر داشته باشید سیستم های همتراز کننده سرامیک برای کمک به تراز نمودن کاشی ها و عدم ایجاد فاصله بین آنها طراحی شده اند.

همتراز کاشی متوسط چیست ؟؟؟

همتراز کاشی متوسط تولیدی شرکت ویترکس Vitrex وسیله ای است که جهت مانع شدن از ایجاد لبه های نامنظم در حین سرامیک کاری کف یا دیوار مورد استفاده قرار می گیرد. این کالای پر مصرف از دو قطعه مجزا تشکیل شده است. کلیپس تراز کننده یا پایه که یکبار مصرف بوده و گوه تراز کاشی که چند بار مصرف است و پس از اتمام کار میتوان دوباره آنرا استفاده نمود. ارتفاع داخلی کلیپس حدود 20 میل است و عرض آن تقریبا 21 میل در حالی که طول گوه به حدود 90 میل می رسد. همتراز کاشی متوسط برای سرامیک های 60*60 – 60*120 – 80*80 – 80*160 و در کل سرامیک هایی با ضخامت 8 میل تا 14 میل مناسب است.