فارسی بر سرامیک

فارسی بر سرامیک و سنگ یکی از جدیدترین محصولات و تجهیزات برش سرامیک است که امروز سعی بر آن داریم تا به معرفی آن بپردازیم.

امروزه در ساخت و ساز اماکن و در بحث نمای داخلی ساختمان ، نصب کاشی و سرامیک یکی از تخصص های حساس و اصلی به شمار می آید که می تواند بر لوکس و معمولی بودن ملک تاثیر زیادی بگذارد.

از این رو نصابان کاشی و سرامیک برای اینکه بتوانند پروژه های خاص و گران قیمت تری را به دست بیاورند باید از وسایل و تجهیزات جدید استفاده کنند.

در ستون ها و کنج ها و در کل در جاهایی که دو سرامیک به هم می رسند ، مجبوریم که لبه ی یک کاشی را بر روی کاشی دیگر قرار دهیم که نمایی زشت دارد.

ولی در صورتی که لبه ی آنها را به صورت 45 درجه برش دهیم ، لبه کاشی ها بر روی یکدیگر می نشینند و نمایی بسیار زیبا به کار می دهند.

برخی از نصاب های کاشی هنوز به روش قدیمی و به صورت دستی عمل فارسی بر کردن را انجام می دهند که موجب لب پریدگی و خرابی سرامیک می شود.

یکی از این وسایل که می تواند کمک خیلی زیادی را در نصب به آنها بکند پایه فارسی بر کاشی سرامیک و سنگ است که مخصوص برش لبه ی سرامیک هاست.

فارسی بر سرامیک

فارسی بر سرامیک چیست ؟

فارسی بر سرامیک وسیله ای است که جهت برش دادن تمیز و یکدست لبه ی کاشی ها با استفاده از مینی فرز به کار می رود.

در اصل این وسیله مانند پایه ای عمل می کند که مینی فرز بر روی آن سوار شده و بعد از تنظیم زاویه ، بر روی لبه سرامیک حرکت داده شده تا برشی یکدست و بدون لب پریدگی را ایجاد کند.

پایه مینی فرز برش دهنده 45 درجه در زیر خود مجهز به بلبرینگ هایی است که به راحتی و با کوچکترین فشاری بر روی سرامیک حرکت می کند.

فارسی بر سالوک مناسب سنگ اسلب در زیر خود مجهز به لوله ای است که به جارو برقی و مکنده هوا وصل شده تا گرد و غبار حاصل از برش خوردن را مکش کند و از آلودگی محیط جلوگیری کند.

این وسیله کاربردی هم برای مینی فرز پایه بلند و هم برای مینی فرز پایه کوتاه کاربرد دارد.

با استفاده از فارسی بر سرامیک اسلب هم در زمان کمتری لبه ی کاشی ها را برش می زنید و هم با دقت و کیفیت بیشتر و بهتری عمل برش 45 درجه را انجام می دهید.

همچنین برخی از کارفرمایان ترجیح می دهند به جای برش لبه سنگ و سرامیک از پروفیل های نوار کنج آلومینیومی در لبه ستون ها و گوشه ها استفاده کنند.

روش استفاده از فارسی بر سرامیک چگونه است ؟

در ابتدا مینی فرز را بر روی پایه فارسی بر می بندیم و فاصله ی تیغه تا سرامیک را تنظیم می کنیم. مهمترین بخش برای استفاده از این وسیله همین تنظیم است.

زیرا در صورتی که فاصله خیلی کم باشد باعث لب پر شدن سرامیک می گردد و موقعی که فاصله زیاد باشد باعث می شود گل کاشی پس از نصب نمایان گردد.

بعد از این مرحله و فارسی بر سرامیک را در ابتدای سنگ یا کاشی مورد نظر قرار داده و مینی فرز را روشن می کنیم. حال به پایه را بر روی لبه سرامیک حرکت می دهیم.

باید دقت داشته باشیم که به آرامی و خونسردی این عمل را انجام دهیم تا برشی مطلوب تر در پایان کار داشته باشیم.

همچنین در طول مراحل برش باید حتما آب را به مقدار کم بر روی تیغه ی برش دهنده بریزیم تا هم سنگ عمر بیشتری کند و هم برش به مراتب بهتری داشته باشیم.

برای اطلاع از نحوه کار ، خرید و قیمت فارسی بر سرامیک با کارشناسان ما ارتباط بگیرید.