انبر همتراز کاشی

انبر همتراز کاشی وسیله ای است که جهت محکم کردن همتراز به کار می رود. بعد از نصب کاشی و سرامیک ها و قرار دادن همتراز جهت سفت کردن گوه به میزان مطلوب ( نه خیلی کم که شل باشد و نه خیلی زیاد که کلیپس بشکند )

برای نصب کاشی و سرامیک به وسیله ی همتراز به یک سری تجهیزات نیازمند هستیم که از جمله ی این وسایل انبر تراز کننده یا آچار همتراز کاشی است.

آچار همتراز کاشی در دو مدل پلاستیکی و فلزی تولید می شود. نوع پلاستیکی این محصول از نظر قیمت ارزان تر از مدل فلزی است ولی ممکن است در اثر فشارهای وارده یا ضربات بشکند. ولی انبر همتراز فلزی ویترکس جزو با کیفیت ترین آچار های موجود در ایران است.

انبر همتراز فلزی Vitrex

انبر همتراز کاشی فلزی

انبر همتراز کاشی وسیله ای است از جنس فلز که مقاومت بالایی در مقابل ضربات متوالی و شکستگی دارد. این وسیله از دو دستک تشکیل می شود.

دسته ی اهرمی که وظیفه ی هل دادن را بر عهده دارد و دسته ی ثابت که دو فک نگهدارنده کلیپس بر روی این دسته سوار می شود. همچنین این دو دسته به وسیله ی فنر و پیچ و مهره به یکدیگر متصل شده اند.

دسته ی ثابت دستگاه تراز کننده دارای برجستگی هایی است که جهت تنظیم فک ها مورد استفاده قرار می گیرد. هرچه ضخامت سرامیک بیشتر باشد باید فاصله ی فک تا انتهای گووه را بیشتر در نظر گرفت.

دستگاه تراز کننده یکی از ملزومات کار کاشی کاری با استفاده از همتراز است. در صورتی که از این وسیله در نصب سرامیک استفاده نکنید پرتی کلیپس و گوه شما زیاد می گردد.

نحوه استفاده و تنظیم انبر همتراز کاشی و سرامیک

انبر کلیپس و گوه پلاستیکی و فلزی ویترکس Vitrex دارای دو فک متحرک بزرگ و کوچک است . فک کوچک این وسیله برای همتراز کاشی سایز کوچک مناسب است که عمدتا برای سرامیک های تا ضخامت 8 میل مورد استفاده قرار می گیرد. برای تنظیم این سایز ، فک کوچک عمدتا باید بین سه شیار اول قرار داده شود.

فک بزرگ دستگاه عمدتا برای همتراز کاشی سایز متوسط و بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد که معمولا برای سرامیک های 8 تا 15 میل کاربرد دارد.

برای تنظیم این سایز ، فکی بزرگ را با توجه به ضخامت سرامیک و سنگ بین شیار های 3 تا 6 قرار می دهند. باید توجه داشت که ابتدا باید گوه را داخل کلیپس قرار داده و با فشار دست آنرا سفت نمود سپس به وسیله ی آچار همتراز فلزی یا پلاستیکی فشار نهایی را برای تاب گیری بهتر سرامیک اعمال نمود.

آچار همتراز کاشی چه کمکی به نصاب می کند؟

این وسیله علاوه بر اینکه دقت نصب سرامیک را افزایش می دهد باعث افزایش سرعت عمل کاشی کار می گردد. وقتی که همه ی همتراز ها به یک اندازه و تا حد ممکن سفت شوند هم سرامیک بهتر نصب می گردد و هم پرتی حاصل از شکستن قطعات به پایین ترین حد ممکن می رسد.

به همین جهت استفاده از دستگاه سفت کننده همتراز یا همان آچار کاشی به همه ی نصابان کاشی و سرامیک توصیه می گردد.

برای خرید انبر همتراز فلزی کاشی یا صلیب کاشی با شماره های سایت ویترکس تماس بگیرید.