شابلون لوله دو بازو

یکی از معضلات و مشکلات نصب کاشی و سرامیک برش دادن جای کلید و پریز و جای شیر آلات و لوله ی آب سرد و گرم است. چون به وسیله ی متر و مقیاس ، مکان حدودی شیرآلات بر روی سرامیک مشخص می شود و نصاب مجبور است مقدار بیشتری از میزان واقعی را برش دهد تا در هنگام نصب شیر آلات و کلید پریز به مشکل بر نخوریم. اما با استفاده از ابزار آلات جدید این مشکل را تا حدود زیادی برطرف نموده ایم. شابلون لوله دو بازو وسیله ای است که در این نوشته سعی داریم آن را معرفی کنیم.

شابلون لوله دو بازو چیست ؟

شابلون لوله دوبازو ابزاری بسیار کاربردی است که در کاشی و سرامیک کاری برای انتقال جای کلید و پریز یا جای شیرآلات و لوله آب گرم و سرد از دیوار به روی سرامیک کاربرد دارد. این وسیله دارای پنج تکه مجزاست که به وسیله ی ضامن هایی به یکدیگر متصل شده است. در ابتدای این خط کش ها شابلون هایی وصل است که اشکالی از جای کلید و پریز و دایره هایی به قطر های مختلف برش خورده است.

استفاده از شابلون لوله علاوه بر دقت در برش و نمای ظاهری سرامیک کاری باعث افزایش سرعت و اجرای سرامیک کاری می گردد.

شابلون لوله دو بازو در دو نوع فلزی و پلاستیکی در بازار موجود است. نوع فلزی آن از جنس فولاد آبکاری شده است که در مقابل خم شدن و شکستگی مقاومت بالایی را دارد. در حالی که نوع پلاستیکی آن که عمدتا از جنس طلق می باشد با کوچکترین فشاری می شکند. به همین دلیل به نصابان محترم و خریداران این محصول توصیه می کنیم که در صورت امکان شابلون لوله دوبازو فلزی را تهیه کنند که دوام و طول عمر به مراتب بیشتری نسبت به نوع پلاستیکی آن را دارد در صورتی که تفاوت قیمتی چندانی با هم ندارند.

روش استفاده از شابلون لوله دو بازو ویترکس Vitrex در نصب سرامیک

در ابتدا پس شابلون لوله دو بازو یا تک بازو را به گونه ای قرار می دهیم که لبه ی شابلون در ابتدای سرامیک قبلی و در گوشه ی دیوار باشد. ( یعنی یک نقطه ی مبدا که نقطه ی پایینی و ابتدایی سرامیک است را انتخاب می کنیم ) سپس پیچ های شابلون را شل نموده و دستک بالایی را با جای کلید و پریز یا گردی جای لوله تطابق می دهیم. در مرحله ی بعد ضامن ها را سفت نموده و شابلون را به روی سرامیک منتقل می کنیم و خطوط مد نظر را بر روی کاشی علامت گذاری می نماییم. حالا به وسیله ی فرز و تجهیزات دیگر مانند گرد بر اقدام به برش خطوط علامتگذاری شده می نماییم.

گروه صنعتی ویترکس مدتی است که اقدام به تولید تجهیزات نصب کاشی و سرامیک مانند همتراز کاشی و شابلون لوله دو بازو فلزی و پلاستیکی نموده است تا نصابان محترم با خیالی آسوده تر اقدام به نصب کاشی و سرامیک نمایند. بر همین اساس برای خرید و قیمت شابلون لوله دو بازو فلزی با ما تماس حاصل نمایید.