صلیب کاشی سرامیک – Tile cross

صلیب کاشی سرامیک پلاستیکی تولیدی شرکت ویترکس ابزاری عالی برای چیدمان و تنظیم فواصل منظم بین بند کاشی های مستطیلی و مربعی هستند.

به لطف صلیب های کاشی و سرامیک می توان به همان اندازه که فاصله در تمام بند سرامیک ها نیاز است دست پیدا کرد و دیگر نگران کم یا زیاد شدن فاصله ی بین سرامیک ها در طول های زیاد نباشیم. این ابزار نوین کاشیکاری از جنس پلاستیک پ پ با ضخامت کم تولید می شود که بین دو کاشی مجاور قرار گرفته و فاصله ی دلخواه را ایجاد می کند و پس از نصب سرامیک با همتراز کاشی یا روش سنتی روی آن بند کشی صورت گرفته و نیازی به خارج کردن آنها از لای سرامیک ها نیست.

کاربرد صلیب و اسپیسر کاشی سرامیک چیست؟

صلیب کاشی قطعه ای بسیار ضروری و مصرفی است که اختصاصی در نصب انواع سرامیک ، سنگ ، آجر مورد استفاده قرار می گیرد. وظیفه ی این قطعه ایجاد درز کاشی منظم و یکسان است و به عبارت دیگر همتراز و همباد کردن تمام بند ها در یک خط است. این قطعه پلاستیکی از مواد نو PP یا پلی پروپیلن تولید می شود.

اسپیسر کاشی و سرامیک در سایز های متنوعی در بازار و مغازه های ابزار فروشی یافت می شود. سایز های کوچکتر این جنس مانند 1 میل و 2 میل معمولا در بندکشی کاشی های کوچک مانند 30*30 یا 40*40 استفاده می شود سایز های متوسط این محصول مثل 3 میلیمتر و 4 و 5 میلی در ایجاد بند برای سرامیک های سایز متوسط مانند 60*60 یا 80*80 کاربرد بیشتری دارد و سایز های بزرگتر صلیب کاشی همچون 6 و 7 و 8 و 9 برای ابعاد بزرگتر سرامیک مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین اسپیسر های سایز 10 و 12 و 14 میل عمدتا برای آجر کاری نما با استفاده از آجر نسوز و نما کاربرد دارد.

صلیب های کاشی در بسته بندی 100 عددی و 200 عددی به بازار عرضه و در اختیار مشتریان عزیز قرار می گیرد.

محاسن و فواید استفاده از صلیب کاشی کاری

  • ایجاد درز های متقارن و منظم بین دو کاشی که در نهایت باعث زیبایی مضاعفی در ساختمان می شود.
  • افزایش سرعت نصب سرامیک و پیشروی پروژه در مدت زمان کمتر
  •  کم شدن پرتی مصالح که در کاهش هزینه های پروژه بسیار موثر است.
  • افزایش دقت و ظرافت کار
  • نیاز به تعداد کمتر نیروی انسانی
  • در دسترس بودن و هزینه کم برای خرید صلیب کاشی

تعداد مورد نیاز اسپیسر کاشی برای یک پروژه چقدر است؟

برای محاسبه ی تعداد مورد نیاز صلیب کاشی در هر ساختمان نیاز به داشتن اطلاعاتی از قبیل سطح مورد نظر و ابعاد سرامیک یا کاشی را داریم. برای این کار ابتدا مساحت یک عدد سرامیک را که قرار است در سطح مد نظر کار شود را محاسبه می کنیم. برای مثال یک سطح 200 متری را می خواهیم با کاشی 60*60 بپوشانیم. برای محاسبه ی تعداد صلیب کاشی مورد نیاز ابتدا مساحت سرامیک 60*60 سانتی متر را حساب می کنیم که حدود 0.64 متر مربع مساحت دارد. سپس متراژ کل سطح را بر عدد بدست آمده مساحت سرامیک تقسیم می کنیم. 312.5=200/0.64 این عدد تعداد سرامیک مورد نیاز برای سطح 200 متری است. حالا این عدد را ضربدر 2 می کنیم چون برای هر سرامیک تعداد 2 عدد صلیب کاشی مورد نیاز است. 625=2*312.5

نحوه استفاده ی صلیب کاشی کاری

در ابتدا از مسطح و تراز بودن سطح زیرین اطمینان حاصل می کنیم. در صورتی که سطح زیر کار دارای برآمدگی و فرو رفتگی بود باید قبل از نصب کاشی سطح زیر را تراز نماییم. برای این می توانیم از مخلوط شن و ماسه استفاده نماییم به شرطی که کف تمام شده از مقدار تعیین شده در نقشه اجرایی بالاتر نیاید در غیر اینصورت باید خاکبرداری انجام شود سپس عملیات آماده سازی کف انجام شود.

پس از آماده شدن کف یا دیوار ، با استفاده از ماله شانه ای ( در صورتی که ملات مورد استفاده چسب کاشی باشد ) چسب را به صورت یکدست پهن می کنیم. سپس سرامیک اول را قرار می دهیم و با استفاده از تراز دستی از تراز بودن سطح اطمینان حاصل می کنیم. سپس صلیب کاشی را در چهار طرف کاشی قرار داده و سرامیک بعدی را جای گذاری می کنیم. سرامیک جدید را تراز نموده و این غملیات تا پایان کاشیکاری ادامه می دهیم. برای سرعت بخشیدن به عملیات می توانیم از همتراز کاشی که محصولی بسیار کاربردی است استفاده نماییم.