نوار کنج کاشی آلومینیومی

امروزه در صنعت طراحی داخلی ساختمان ، استفاده از مصالح به روز و نوین نقش به سزایی را ایفا می کند که در صورت استفاده صحیح زیبایی دو چندانی را به پروژه می بخشد.

در صنعت کاشی و سرامیک یکی از مصالح و تجهیزاتی را که به ما کمک می کند تا نواقص و کاستی های نمای داخلی را از بین ببرد نوار کنج آلومینیومی یا زهوار کاشی است. در این نوشته سعی داریم تا به معرفی این محصول کاربردی بپردازیم.

نوار کنج کاشی آلومینیومی یا زوار چیست؟

نوار کنج کاشی سرامیک به پروفیل هایی از جنس آلومینیوم گفته می شود که جهت پوشش لبه ی سرامیک و کاشی در لبه ستون ها ، گوشه های دیوار و فواصل بین سرامیک ها در کف و دیوار به کار می رود.

این قطعه به طول حدود 2.5 متر و در اشکال منحنی یا قوسی ( 1/4 دایره ) ، مربعی ( 90 درجه ) ، سپری ( T ) و نیم دایره در بازار یافت می شود.

نوار کنج و گوشه آلومینیومی در ضخامت ها و وزن های مختلفی تولید می شود که هرچه این قطعه ضخیم تر باشد و وزن بیشتری داشته باشد از کیفیت بالاتری برخوردار است.

نوار کنج کاشی به نام های دیگری از جمله زهوار یا زوار کاشی و سرامیک ، نوار گوشه یا لبه ، پروفیل آلومینیومی کاشی و نبشی کاشی در بین نصابان نیز مشهور است.

یکی از مشکلاتی که در ساختمان و به خصوص در نصب کاشی و سرامیک رخ می دهد نمای زشت لبه ی سرامیک ها بعد از نصب هست که گل سرامیک ها نمایان می شود و ظاهری ناخوشایند را به محیط القا می کند.

برای جلوگیری از این عیب و مشکل استفاده از نوار کنج کاشی آلومینیومی به مجریان گرامی توصیه می کنیم. نوار کنج سرامیک به پروفیل های طولی از جنس آلومینیوم گفته می شود که بعد از مرحله ی تولید و برش ، در رنگ های مختلف روانه ی بازار می گردد.

استفاده از نوار کنج آلومینیومی علاوه بر زیبایی خاصی که به کار می دهد ، باعث جلوگیری از لب پریدگی بر اثر ضربات احتمالی و جلوگیری از نمایان شدن لبه ی گلی سرامیک می گردد.

نوار کنج کاشی انواع مختلفی دارند که هر کدام از آنها مناسب بخشی از ساختمان است. برخی از پروفیل ها جهت اجرا در لبه و کنج ستون ها به کار می روند که ظاهری شبیه به نیم هلال دارند.

بعضی دیگر از زهوار کاشی آلومینیومی در کناره ها و گوشه ی کار استفاده می شوند که ظاهری شبیه به نیم دایره دارند. نوعی دیگر از آنها جهت پوشش بین دو سرامیک با فاصله ی زیاد جهت پر کردن فواصل بین دو کاشی در کف یا دیوار کاربرد دارند.

نوار کنج و گوشه یا زهوار آلومینیومی سرامیک در سایز های مختلفی تولید می گردد. بیشترین کاربرد این محصول از نظر سایز ، 12 میل است که عمدتا برای سرامیک های ابعاد بزرگ مانند 120*60 استفاده می شود.

یکی دیگر از سایز های زهوار گوشه سایز 14 میلیمتر است که معمولا برای سرامیک های اسلب مورد استفاده قرار می گیرد. و اما برای پوشش لبه ی سنگ های داخلی و خارجی ساختمان از نوار کنج آلومینیومی سنگ استفاده می کنند که مناسب برای پوشش لبه ی سنگهایی به ضخامت 18 میل می باشد.

نوار کنج یا زوار کاشی آلومینیومی در رنگ های مختلفی تولید می شود . از جمله ی این رنگ ها طلایی مات ، نقره ای مات ، شامپاینی مات ، طلایی براق ، نقره ای براق ، شامپاینی براق می باشد.

همه ی نوار کنج های با رنگ کوره ای و آنادایز شده رنگ می شوند که تاثیر زیادی در ماندگاری و دوام رنگ در مقابل مواد صنعتی و شیمیایی دارد.

در صورتی که نوار کنج آلومینیومی آنادایز نشود خیلی زود و به راحتی هم خط و خش می گیرد و هم رنگ از سطح آلومینیوم جدا می گردد.

شرکت ویترکس تولید کننده نوار کنج آلومینیومی و نوار کنج پلاستیکی در سایز ها و رنگ های مختلف آماده ی همکاری با مجریان و همکاران گرامی است.

جهت اطلاع از قیمت خرید نوار کنج آلومینیومی با بخش فروش شرکت در تماس باشید.