قواره بر سرامیک

یکی از لازمه های کار سرامیک کاری که نصابان باید در آن دقت خاصی داشته باشند ، بحث برش سرامیک است که به وسیله قواره بر سرامیک انجام می شود.

استفاده از قواره بر سرامیک در برش ها نقش به سزایی دارد و می تواند برش های دقیق و منظمی را در سرامیک های ابعاد بزرگ ایفا کند.

در این مطلب می خواهیم شما را با این وسیله ی موثر در صنعت کاشی و سرامیک یعنی قواره بر اسلب آشنا کنیم.

قواره بر سرامیک اسلب

قواره بر سرامیک و کاشی چیست ؟

همانطور که می دانیم استفاده از ابزار های پیشرفته سبب افزایش کارایی ، دقت و کیفیت در انجام کار می گردد و پس از اتمام کار به نتایج دلخواه می رسیم.

قواره بر کاشی ابزاری است که از یک پروفیل طولی ، یک پایه چرخنده ی متحرک و زائده ای جهت برش دادن کاشی ها تشکیل شده است.

پایه چرخنده متحرک قواره بر اسلب از تعدادی بلبرینگ ، پیچ و مهره جهت حرکت بر روی لبه ی سرامیک ها به صورت طولی تشکیل می گردد.

الماس برش دهنده سرامیک بر روی قواره بر بر روی قطعه ای سوار شده است که این قطعه به وسیله ی یک پیچ فلکه ای به پروفیل محکم می گردد.

همچنین پروفیل به کار رفته در این ابزار از جنس آلومینیوم قوی بوده تا هم مقاومت مناسبی داشته باشد و هم از زنگ زدگی در اثر رطوبت جلوگیری کند.

قواره بر کاشی و سرامیک وسیله ای است که جهت برش سرامیک های ابعاد بزرگ مانند 120*120 – 240*240 و سنگ های اسلب به صورت طولی به کار می رود.

روش استفاده از اسلب بر سرامیک چگونه است ؟

برای استفاده از اسلب بر سرامیک در پروژه های کاشیکاری ابتدا باید یک میز کار مناسب داشته باشیم تا بتوانیم سنگ و سرامیک را بر روی آن قرار دهیم.

برای ساختن این میز می توانیم از پروفیل های قوطی یا لوله ای آهنی جهت درست کردن میز تکیه گاه برش استفاده نماییم.

سپس بعد از قرار دادن کاشی به وسیله ی قاپک سرامیک بر روی میز مورد نظر ، سطح سرامیک را برای برش بهتر تمیز می کنیم تا عاری از گرد و غبار و تکه های ریز سنگ شود.

حالا با استفاده از متر و ماژیک ابعاد مورد نظر را بر روی سرامیک به صورت خطی مستقیم علامت گذاری می نماییم.

سپس قواره بر را بر روی سرامیک قرار داده و آنرا به اندازه ی علامت گذاری شده تنظیم می نماییم.

در این مرحله باید به وسیله ی دو دست به دو طرف ابتدایی و پایه الماسه فشار وارد نماییم و به آرامی بر روی سطح حرکت کنیم تا خط برش بر روی سرامیک تشکیل گردد.

برای بهتر برش خوردن سرامیک می توانیم این عمل را مجددا تکرار نماییم.

در آخر به وسیله ی انبر بشکن یا دستگیره بشکن سرامیک اقدام به جدا نمودن محل برش خورده می نماییم.