اسپیسر مینی فیکس یا سبک

در زمان های گذشته که استفاده از بتن مسلح هنوز مرسوم نشده بود از تیر آهن و آجر برای کلاف بندی بین دیوار ها و سقف ها استفاده می شد. با گذشت زمان و استفاده از تجهیزات و فناوری پیشرفته در صنعت ساختمان ، استفاده از مصالح نوین ساختمانی نیز افزایش یافته است. یکی از پرکاربرد ترین این مصالح اسپیسر پلاسنیکی مینی فیکس است.

اسپیسر مینی فیکس چیست؟

همان طور که می دانیم بتن عضوی است که در مقابل خمش و کشش ضعف دارد و این ضعف به وسیله ی آرماتور ها پوشش داده می شود. استفاده از میلگرد در تمامی اجزای بتن امری عادی است. همچنین یکی از ضعف های میلگرد ، جذب شدید رطوبت است که می تواند باعث پوسیدگی و خوردگی این عنصر پرکاربرد شود که موجب از دست دادن مقاومت و استقامت این قطعه می گردد. برای جلوگیری از خوردگی و جذب رطوبت توسط میلگرد نیاز است که به اندازه ی کافی پوشش بتنی بر روی آن ایجاد نماییم. برای این منظور در سقف ها و تیرچه ها که میلگرد های با قطر کم استفاده می گردد. از اسپیسر پلاستیکی مینی فیکس یا سبک استفاده می نماییم.

اسپیسر مینی فیکس Mini Fix یا کوچک یا سبک قطعه ای است از جنس پلاستیک بازیافت شده به شکل یک پایه 8 شکل که در بالای این قطعه دو شاخک تعبیه شده که جهت نگه داشتن آرماتور و جلوگیری از تکان های متوالی در اثر ضربات بتن ریزی است. اسپیسر مینی یا سبک جهت ایجاد کاور در تیرچه ها سقف ها و آرماتور های حرارتی مورد استفاده قرار می گیرد.

اسپیسر مینی فیکس دارای تحمل وزن حدود 35 تا 50 کیلوگرم بار نقطه ای است و برای میلگرد های شماره 6 تا 16 کاربرد دارد. اسپیسر سبک در سایز های 2 سانت ، 3 سانت ، 4 سانت ، 5 سانت و 7 سانت تولید می شود که بسته به سایز در بسته بندی های 1000 تا 400 عددی در بازار یافت می گردد. تعداد مورد استفاده در هر متر مربع برای این محصول در حدود 10 عدد است و برای متر طول هر 30 سانت زیر میلگرد استفاده می گردد که البته این تعداد بسته به سایز و نوع میلگرد دارد. برای اطلاع از قیمت خرید اسپیسر مینی و سفارش تماس بگیرید.