نوار کنج کاشی پلاستیکی

نوار کنج کاشی پلاستیکی یا زوار کاشی به نوار های طولی از جنس PVC گفته می شود که جهت پوشاندن در لبه ی ستون ها و دیوار ها مورد استفاده قرار می گیرد.

در حرفه ی کاشیکاری یکی از مشکل هایی که معمولا وجود دارد در تقاطع و گوشه های کار در محلی که دو لبه ی سرامیک به هم می رسد گل یکی از سرامیک ها بر روی دیگری افتاده و نمایی زشت به وجود می آید.

برای جلوگیری از این اتفاق و لب پریدگی کاشی ها در گوشه دیوار و ستون ها معمولا از نوار کنج کاشی پلاستیکی یا زهوار پلاستیکی استفاده می کنند. همچنین با فارسی بر سرامیک می توان لبه ی سرامیک را 45 درجه برش داد تا این معضل بر طرف شود.

نوار کنج کاشی پلاستیکی

تولید نوار کنج کاشی

برای تولید نوار کنج کاشی و سرامیک به دستگاه های مخصوصی به نام اکسترود نیاز است. برای این منظور باید ابتدا قالب های این محصول را ساخت و تهیه نمود.

سپس مواد PVC به وسیله ی قیف هایی مخروطی شکل وارد دستگاه شده و پس از گرم شدن در سیلندر به وسیله ی المنت با فشار وارد قالب شده در پس از عبور از حوضچه های آب خنک می شود.

نوار کنج کاشی پلاستیکی در طول های 2.5 متری به وسیله ی دستگاه کاتر برش داده می شود و در بسته بندی های کارتنی به بازار عرضه می شود.

انواع زهوار کنج کاشی پلاستیکی از نظر سایز

زوار کنج کاشی در سایز های مختلفی تولید می شود.

سایز 8 میلیمتر که مخصوص پوشاندن لبه ی کاشی هایی تا ضخامت 8 میل ( کاشی های 40*40 یا 30*90) می باشد.

سایز 10 میل که جهت پوشش لبه سرامیک هایی تا ضخامت 1 سانتیمتر ( 60*60 یا 60*120 ) است.

سایز 12 میلی متر که برای پوشاندن سرامیک هایی به ضخامت 12 میل مانند سرامیک های ابعاد بزرگ پرسلان یا اسلب ( 120*120 یا 120*240 ) مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین نوار کنج کاشی پلاستیکی در رنگ بندی سفید ، کرم ، سیاه ، طوسی و قهوه ای موجود می باشد.

از مزایای این محصول به ضد آب بودن و عدم زنگ زدگی و خوردگی در محیط های شرجی و با رطوبت بالا مانند سرویس بهداشتی و حمام می توان نام برد.

برای پروژه از نوار کنج آلومینیومی استفاده کنیم یا نوار کنج پلاستیکی ؟

نوار کنج آلومینیومی از لحاظ دوام و طول عمر نسبت به زهوار پلاستیکی کاشی مقاومت بیشتری از خود نشان می دهد و در اثر ضربات وارد شده به راحتی آسیب نمی بیند و نمی شکند.

در حالی که زوار کنج و گوشه پلاستیکی به راحتی در مقابل ضربات مکانیکی شکسته شده و از بین می رود.

البته زهوار کنج و گوشه پلاستیکی از لحاظ قیمت نسبت به نوع آلومینیومی ارزان تر بوده و دارای تنوع رنگ بیشتری می باشد.

مجموعه صنعتی ویترکس با سال ها سابقه و تجربه در صنعت پلاستیک ، تولید کننده نوار کنج کاشی آماده ی همکاری با پروژه ها و پیمانکاران گرامی می باشد.

جهت دریافت قیمت و خرید نوار کنج کاشی با کارشناسان ما در ارتباط باشید.