ماله شانه ای یا دندانه ای

یکی از تجهیزات کارآمد و مفید در نصب کاشی و سرامیک ، ماله شانه ای است.

این محصول جهت پهن کردن چسب کاشی به صورت یکدست و به ضخامت معین و منظم کاربرد دارد. ماله شیار دار یا دندانه دار معمولا از جنس استیل ، آهن آبکاری شده و آهن معمولی تولید و روانه ی بازار می شود.

ماله شانه ای

ماله شانه ای چیست ؟

ماله شانه ای یا دندانه ای یا شیار دار دسته پلاستیکی وسیله ای است شبیه ماله بنایی با این تفاوت که شیار هایی در لبه ی آن به شکل مربع یا نیم دایره ایجاد شده تا در صورت کشیده شدن بر روی سطح ، شیار های از خود بر جای گذارد تا مرحله ی سرامیک گذاری به صورت راحت و با سرعت بیشتری انجام شود. این محصول مختص پهن کردن چسب کاشی جهت سرامیک کاری می باشد.

ماله دندانه ای در سایز های 1 سانتی و 2 سانتیمتر تولید می شود که هر کدام از آنها کارایی خاصی دارد. ماله دندانه دار سایز 1 سانت وسیله ای است که بیشترین کاربرد را دارد و در صورت استفاده درست ، خطهایی به عرض و ضخامت 1 سانت با فاصله ی 1 سانتیمتر از خط مجاور ساخته شده از ملات چسب کاشی را به ما می دهد. فاصله بین دندانه های ماله یا کاردک 1 ، 1.5 و 2 سانتیمتر است که هر کدام کاربرد متفاوتی دارد.

لبه ی ماله ی دندانه ای به صورت هلالی و مربعی برش می خورد که در کارایی و اجرای چسب کاشی فرق زیادی با هم ندارند ولی ظاهر متفاوتی را ایجاد می کنند.

نوعی از ماله ی دندانه دار وجود دارد که به دسته ی پلاستیکی اهرم شکل وصل شده و دارای جعبه ای است که چرخ های کوچک در زیر آن تعبیه شده است که داخل آن را با ملات یا چسب کاشی پر کرده و با حرکت دادن آن بر روی سطح چسب کاشی را به صورت منظم و یکدست پهن می کند. از محاسن این مدل سرعت عمل بیشتر و کارایی راحتتر است.

ماله ی بنایی چیست؟

ماله ی بنایی وسیله است از جنس ورق گالوانیزه ، استیل یا فنر که به صورت ساده برش خورده و فاقد لبه های شیار دار است. این وسیله عمدتا جهت کارهای عمومی ساختمان مانند پهن کردن ملات ، صاف کردن سطح سیمان شده ، گچ کاری ، سیمان کاری و در کل عملیات بنایی که نیاز به تخته ماله است مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت و خرید ماله شانه ای

شرکت ویترکس تولید کننده ماله شانه ای و قاپک سرامیک آماده همکاری با همه ی همکاران عمده فروش می باشد. برای دریافت قیمت خرید ماله شانه ای با ما تماس بگیرید.