شابلون الگوبردار یا کنج متر کاشی

در مبحث طراحی داخلی و دکوراسیون ، زیبایی و ظریف بودن یکی از اصول اصلی است که نظر هر شخصی را به خود جلب می کند. همچنین در صنعت کاشی و سرامیک و اجرای آن ظرافت و زیبایی اهمیت به سزایی دارد که با استفاده از لوازم و تجهیزات نوین کاشیکاری این امر میسر می شود. یکی از این ایزار ها شابلون کنج متر کاشی یا الگو بردار است.

در پروژه های کاشی و سرامیک عمدتا یکی از مشکلاتی که گریبان گیر نصابان و مجریان این رشته می گردد کناره ها ، گوشه ها و کنج های کار است که از خطوط نا منظمی تشکیل شده است. برش و طراحی این خطوط نا منظم کار بسیار مشکلی است که ما به وسیله ی کنج متر یا شابلون الگو بردار این مشکل را حل می کنیم. با ما همراه باشید تا در ادامه ی مطلب به شرح این وسیله ی کاربردی بپردازیم.

شابلون الگو بردار

شابلون الگو بردار چیست؟

کنج متر یا شابلون الگو بردار یا کپی بردار وسیله ای است که از دندانه های ریز پلاستیکی تشکیل شده است که به وسیله ی دو قطعه نواری پلاستیکی و دو قفل در کناره ها احاطه شده است. وظیفه ی کنج متر کاشی ، انتقال خطوط نا منظم کف و دیواره به روی کاشی و سرامیک می باشد. استفاده از کنج متر سبب افزایش زیبایی و دقت شده و در نهایت رضایت کار فرما را به همراه دارد.

نحوه ی استفاده از کنج متر کاشی و سرامیک

کاشیکاری در مواقعی که در کنار قرنیز ها و لوله های شوفاز و آب باشد هم لبه کردن سرامیک با سطح زمین و کناره ها کار خیلی دشواری است. به همین جهت استفاده از کنج متر یا شابلن الگو بردار خیلی در حل این مشکل به ما کمک می کند.

ابتدا ضامن های کناری کنج متر را باز می کنیم تا دندانه ها به راحتی حرکت کنند. سپس شابلون الگو بردار را در محل مورد نظر قرار داده و از انتهای دندانه ها فشار وارد می نماییم تا شکل مورد نظر را به خود بگیرد. بعد ضامن های قفل را محکم کرده تا شکل ساخته شده بهم نریزد. حالا کنج متر را بر روی سرامیک قرار داده و به وسیله ی ماژیک خطوط مد نظر را بر روی سرامیک منتقل می کنیم. سپس اقدام به برش زدن خطوط با قواره بر سرامیک یا دیگر ابزار های برش می نماییم.

مجموعه ویترکس تولید کننده شابلون الگوبردار یا کپی بردار و کنج متر کاشی می باشد. به همکار ها و نصاب های عزیز توصیه می کنیم حتما از این ابزار کاربردی استفاده کنند تا بهره وری و کارایی این وسیله را ببینند. برای خرید و اطلاع از قیمت کنج متر کاشی و سرامیک با ما در ارتباط باشید.